امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۱/۰۶/۱۵- ۱۲:۰۵ - مشاهده: ۳۸۸

ملاقات سفیر محترم جمهوری اسلامی ایران با آقای شهریار عالم، مشاور وزیر در امور خارجی

آقای منصور چاوشی 13 شهریور ماه 1401، آقای شهریار عالم وزیر مشاور در امور خارجی بنگلادش را در وزارت امور خارجه ملاقات نمودند.

آقای منصور چاوشی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش در 13 شهریور ماه 1401، آقای شهریار عالم وزیر مشاور در امور خارجی بنگلادش را در وزارت امور خارجه ملاقات نمودند. آقای شهریار عالم ضمن خیر مقدم به سفیر جدید ایران، انتصاب وی را به عنوان سفیر ایران در بنگلادش تبریک گفتند. وی خاطرنشان کرد که تمامی حمایت های ممکن از سفیر در دوران تصدی وی در بنگلادش را انجام خواهد شد. آقای شهریار عالم گفتند بنگلادش و ایران در مجامع دوجانبه و همچنین در مجامع چندجانبه از روابط عالی برخوردارند. مردم بنگلادش و ایران دارای سابقه تاریخی و فرهنگی قوی هستند. زمینه‌های زیادی برای تقویت بیشتر روابط اقتصادی، تجاری و سرمایه گذاری بین دو کشور وجود دارد. وی خواستار تبادل دیدارهای سطح بالا و مشارکت بیشتر در بخش های پزشکی، فرآوری مواد غذایی، فناوری اطلاعات و ارتباطات و انرژی شد.

سفیر جمهوری اسلامی ایران از آقای شهریار عالم تشکر کردند و گفتند دولت ایران برای تقویت روابط اقتصادی با بنگلادش صادق است. وی ابراز خوشحالی کرد که سفیر ایران در بنگلادش است. ایشان گفتند: ایران آماده همکاری با بنگلادش در بخش پزشکی، مهندسی و انرژی برای منافع متقابل مردم بنگلادش و ایران است. مشاور وزیر در امور خارجی در مورد رشد اقتصادی چشمگیر بنگلادش تحت رهبری پویای نخست وزیر محترم شیخ حسینه به سفیر توضیح داد. آقای شهریار عالم اظهار داشت: فرصت های زیادی برای ایران برای سرمایه گذاری در مناطق ویژه اقتصادی بنگلادش وجود دارد. آقای چاوشی از دولت بنگلادش برای موفقیت مستمر اقتصادی و توسعه اجتماعی آن بسیار قدردانی کردند.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما