امروز چهارشنبه  ۲۵ مهر ۱۴۰۳

۱۴۰۲/۰۷/۲۳- ۱۵:۵۱ - مشاهده: ۳۲۶

بیانیه مطبوعاتی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بنگلادش درباره تحولات جاری سرزمین‌های اشغالی فلسطین.

در طی هفتاد و پنج سال گذشته، مردم سربلند فلسطین با وجود رشادت های زیاد همچنان به عدالت و آزادی و حقوق حقه خود دست نیافتند و به نمادی از مبارزه و استقامت تبدیل شده‌اند. این مردم به دنبال بازگشت به سرزمین خود هستند. آنها با استقامت و عزم بی نظیر، نشان داده‌اند که نمی خواهند از آرمان‌های خود منصرف شوند. تمام اقدامات نژادپرستانه و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به مدت دهه‌ها، منجر به تشدید رنج‌های مردم فلسطین شده‌ است.

   

بیانیه مطبوعاتی درباره تحولات جاری سرزمین‌های اشغالی فلسطین.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در داکا


در طی هفتاد و پنج سال گذشته، مردم سربلند فلسطین با وجود رشادت های زیاد همچنان به عدالت و آزادی و حقوق حقه خود دست نیافتند و به نمادی از مبارزه و استقامت تبدیل شده‌اند. این مردم به دنبال بازگشت به سرزمین خود هستند. آنها با استقامت و عزم بی نظیر، نشان داده‌اند که نمی خواهند از آرمان‌های خود منصرف شوند. تمام اقدامات نژادپرستانه و تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی به مدت دهه‌ها، منجر به تشدید رنج‌های مردم فلسطین شده‌ است.

هفتاد و پنج سال تاخیر و تعلل در رعایت حقوق ملت فلسطین، تنها به افزایش تنش‌ها و بحران‌ها منجر شده است. قطع آب، برق و سوخت مردم غزه توسط رژیم صهیونیستی، تنها نمونه ای از تجاوز، بی عدالتی و ستمگری علیه مردم بی‌گناه این منطقه است. این اقدامات ظلم‌آمیز و بی‌رحمانه نه تنها منافی حقوق بشر، بلکه نقض و تحقیر اصول بنیادی حقوق بشر و حقوق بین‌الملل محسوب می‌شوند. این نقض حقوق بشر رژیم صهیونیستی به تشدید رنج‌ها و آسیب‌های مردم فلسطین منجر شده است. رژیم متجاوز باید به عنوان اشغال‌کننده متوقف شود تا مردم فلسطین بتوانند به حقوق اساسی خود دست یابند.

اکنون زمان مناسبی است که جامعه بین‌المللی با متوقف کردن قتل عام مردم بی‌گناه و جلوگیری از ادامه این جنایت‌ها برای پیشبرد فرصت‌های صلح در فلسطین تلاش کند. جمهوری اسلامی ایران همواره آماده است تا با کشورها و نهادهای بین المللی که به تحقق اصولی انسانی و دموکراتیک برای مردم فلسطین اعتقاد دارند، همکاری نماید. با رعایت حقوق بشر و حقوق بین‌الملل و تحقق آرمان‌های ملت فلسطین، قطع تجاوزگری و ستمگری و احترام به حقوق حقه مردم فلسطین می‌توان به صلح در این منطقه دست یافت.

متن دیدگاه
نظرات کاربران
تاکنون نظری ثبت نشده است

امتیاز شما